Valitse sivu

Totisesti rakkaat veljet ja siskot, olen nähnyt valon. Lukekaa tarkkaan.

Sillä jos jotain yritystoimintani (tai jokin yritystoiminnoistani) kaipaa, on ”myyntiä tukeva markkinointisuunnitelma”. Kunpa vain olisin tajunnut tämän aikaisemmin.

Heti, kun näin sähköpostin otsikon, käteni hakeutui lompakolle.

Juuri ennen viestin saamista, primitiivisestä (ja käyttäytymistäni pääasiallisesti ohjaavasta) liskoaivostani tuli tarvesignaali ”nyt tarvitset Timo myyntiä tukevaa markkinointisuunnitelmaa”.

Ja bam! Samantien tarjous iskeytyi sähköpostiini.Kuka vielä väittää, ettei universumi kuule huutoani. Siinä teille onnettomat skeptikot ja ”kriittinen” ajattelunne.

Hah.

Miten te tämän selitätte? Miten?

Ette mitenkään.

Sattumaako? Tuskin.

Vetovoiman laki.

Jokainen kovan luokan yrittäjä ja myyntireiska tietää, että ”parhaisiin tuloksiin liiketoiminnan tunnettuuden ja kasvun rakentamisessa pääsee suunnitelmallisella oman, ostetun sekä ansaitun median hallinnalla.”

Nimenomaan! En osaisi sanoa sitä itse mitenkään paremmin.

Sen lisäksi tuloksia saadaan ”pitkäjänteisellä strategisen sekä operatiivisen tason yhteistyöllä, jolloin yrityksen ja tuotteiden uskottavuus sekä tunnettuus kasvaa markkinalla – brändit vahvistuvat ja myynti lisääntyy.”

Kun sanat myyntiviestissä valitaan noin tarkkaan, on helppoa ymmärtää miten tämä kaikki muuttuu euroiksi minun taskuuni. Sillä näen jo mielessäni kirkkaasti, mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa juuri minun liiketoiminnassani.

Käytännön toimenpiteet piirtyvät mieleeni selkeinä askeleina, jotka voi toteuttaa helposti.

Tämä päähäni muodostuva tunnerikas visio, sitten sysää minut täyteen juoksuun. Olen täynnä energiaa ja minun on pakko toimia. En malta, että pääsen ostamaan tämän suunnitelman.

Oikeastaan tarvitsen vain sen ”myyntiä tukevan markkinointisuunnitelman” ja kaikki huoleni ratkeaa.

Jos olen absoluuttisen rehellinen, olin vielä hiukan skeptinen, että voinko olla varma, että saan tältä toimijalta varmasti luvatun myyntiä tukevan markkinointisuunnitelman, jolla nostan yritykseni toiminnan seuraavalle tasolle.

Mutta ei hätää! Epäilyihini vastattiin nimittäin jo seuraavassa kappaleessa, joka levittyi kännykkäni näytölle loputtomana tekstimerenä.

”Kokeneet konsulttimme ovat olleet rakentamassa ideasta ilmiöitä, luoneet monikanavaisella viestinnällä ja markkinoinnilla menestystarinoita, rakentaneet uutta digitaalista liiketoimintaa kotimaassa sekä kansainvälisesti, vahvistaneet kansainvälisten brändien lanseerauksia Suomessa, ylläpitäneet yritysten ja yksittäisten tuotteiden tunnettuutta markkinalla. Kaikkia konsulttejamme yhdistää intohimo ja palo monikanavaiseen viestintään sekä markkinointiin. Kokonaisuuttamme vahvistaa hyvät ja monivuotiset mediasuhteemme.”

Sen siitä saa kun on tällainen epäilevä Tuomas.

Heti lyötiin jauhot suuhun. Tietysti he ovat olleet tekemässä menestystarinoita monikanavaisella viestinnällä, koska tiimi palaa intohimosta monikanavaiseen viestintään.

Tiedän useita henkilöitä, jotka puhuvat lakkaamatta ja suu vaahdossa monikanavaisesta viestinnästä ja brändin kehittämisestä. Kahdehdin heitä aamusta iltaan.

Perkele, kun sitä on jotenkin niin kyyninen Raahelainen pessimisti. Kunpa vain olisin yhtä intohimoinen myynnin ja markkinoinnin ammattilainen, niin voisin saada voita homeisten korppujeni päälle, mitä onnistun riistämällä ja raatamalla kaapimaan kasaan.

Joskus minua harmittaa se, etten ole käynyt opiskelemassa viestintää enemmän. Sitten tietäisin paremmin mikä toimii ja osaisin kirjoittaa tehokkaan myyntiviestin.
Ehkä sitten ymmärtäisin myös paremmin sen, miten viestintää työkseen tekevät ammattilaiset viestivät niin helvetin huonosti tehokkaasti 80% ajasta.

Ja ennen kuin joku perspektiivitön vitun ääliö tulee huutelemaan siitä, että en itsekään ole täydellinen, niin voin kertoa sinulle, että olet väärässä.
Olen jokaista piirtoa myöten mestariteos ja en tee koskaan virheitä.

Jos löydät kielioppivirheitä tästä blogitekstistä sinulla on lugihärö ja ognelma ei ole mninulla.

Kommentit